jump to navigation

Kort of lang haar voor vrouwen? mei 8, 2015

Posted by marijsloothaak in Eten en drinken, Fun, Gedichten, kinderen, Uncategorized.
Tags: , , , , ,
trackback

Zo lang dan maar?

ZO lang?

Ik was laatst in een vreemd soort discussie verwikkeld. Ik zat met drie vrouwen en twee mannen aan tafel. De twee mannen beweerden stellig, dat vrouwen lang haar moeten hebben. Quote’s: ‘ Een ding dat vrouwen van mannen onderscheidt, is het feit dat ze lang haar kunnen hebben.’ Ik kon nog andere dingen bedenken, maar daar ging het even niet over. Platitudes als ‘ Alle Hollandse vrouwen hebben kort haar.’  ‘Kort haar is niet sexy’, kwamen ter tafel.

Enfin. Ik liet ze maar even. Gelukkig hadden alle drie de vrouwen in het gezelschap lang haar, zij het dat ik het mijne bijna altijd opgestoken draag. Een van de mannen keek mij aan en zei: ‘Opstoken haar is ook mooi hoor.’ Pfff… gelukkig. Ik zou er wel eens een discussie aan willen wijden: ‘Moeten vrouwen lang haar hebben? Is een kort kapsel niet sexy?’ Wie durft?

Marij Sloothaak http://www.marijsloothaak.nl

Nieuwe blogs per e-mail? Klik hier!

Subscribe to Marij Sloothaak by Email
Reacties»

1. Theo T. - januari 12, 2009

Marij,

Die twee met wie je sprak zullen ongetwijfeld zelf lelijke, kale mannen zijn geweest met chagrijnige, kortharige echtgenotes. Maar ze hadden wel een punt, blijkt uit onderstaand bericht. Hou ze lang!T.T.

Kop:
VROUWEN MET KORT HAAR MINDER SEXY

Tekst:
“Kort haar bij vrouwen is een signaal dat ze minder zin in seks hebben.” Dit stelt Britse seksuoloog Pamela Stephenson. Zij denkt dat het opzettelijk verlagen van je ‘aantrekkelijkheid’, door je haar af te knippen, een manier is om mannen af te stoten.

Evolutiepsychologen geloven dat lang haar al sinds de oertijd een teken van vruchtbaarheid is en dus sexy maakt voor mannen. Verschillende experts beamen dat lang haar aantrekkelijk is en kunnen zich gedeeltelijk vinden in de stelling van Stephenson.

Relatie-expert Dr. Pamm Spurr denkt echter dat dames soms hun kapsel drastisch veranderen omdat ze een emotionele verandering doormaken. Dit kan overigens ook met seks te maken hebben. “Sommigen vinden dit misschien onzin, maar bij vrouwen is een coupe absoluut een reflectie van haar persoonlijke gemoedstoestand, haar buien en haar zelfverzekerdheid.”

Bron: Dailymail.co.uk

2. marijsloothaak - januari 13, 2009

Theo,
Heel interessant artikel. ‘De coupe als reflectie van de persoonlijke gemoedstoestand.’ Feit is wel dat ik mijn coupe kortwiekte na de geboorte van mijn eerste kind. Nu was ik ‘Mama.’ Dus…

3. Tsephanyah - oktober 14, 2009

Ik vindt extreem op geschoren nekken bij vrouwen soms ook sexy, allen als ze dan een boyish kapsel hebben.

4. Ronald - december 17, 2009

Mannen zijn in 5 minuten klaar, maar vrouwen hebben jaren lang werk om de genen over te dragen.
De enige reden voor kort tijdens de evolutie was regelmatige haaruitval door ernstige gezondheidsproblemen. Dan heeft de vrucht dus amper kans tot overleven…
Uiteindelijk bleven er dus steeds meer liefhebbers van lang over, en kunnen vrouwen nu langer haar krijgen dan mannen.
Met borsten werkt het net zo.

5. Zondagsdichtster 17 « Marij Sloothaak - januari 2, 2011

[…] Kort of lang haar voor vrouwen? January 2009 4 comments 4 […]

6. Vahid Estiven - april 4, 2012

hoeveel kan je er mee afvallen

7. Maud - juli 31, 2012

Een vrouw met lang haar die haar haar achterovergooit is sexy…

Ik heb laatst 40 cm lengte van mij haar laten knippen Spijt? ..nee!
Met je haar spelen, zoals het in coupe krijgen of haartjes draaien is ook sexy ongeacht hoe lang het is.
Ik denk wel dat de meeste mannen lang haar leuker vinden!

8. Tsephanyah - februari 9, 2013

Da’s wel waar, maar ik vind het ook opwindend om te zien als een vrouw van lang haar naar heel kort haar of zelfs kaal gaat. En er zijn daadwerkelijk vrouwen, die het zelf ook opwindend schijnen te vinden en zelfs een bevrijding, dan denk ik, waarom dan zo lang wachten?

marijsloothaak - februari 10, 2013

Kaal?

Steven Arends - februari 17, 2013

Kale vrouwen kunnen ook mooi zijn, ja.

9. marijsloothaak - augustus 28, 2014

Dit is op Marij Sloothaak herblogd.

10. Leonard Tan - mei 8, 2015

Ik vind kort haar heel aantrekkelijk en sexy, dus dat geldt zeker niet voor alle mannen!


Geef een reactie

