jump to navigation

Iedereen gelukkig! september 20, 2017

Posted by marijsloothaak in Gezondheid, Uncategorized.
trackback

Een tijd geleden las ik in de Volkskrant een interview met Kees van Kooten. En volgens mij past dit verhaal nu weer helemaal in deze, nare, tijdgeest.

Ik werd er helemaal blij van. En dan met name vanwege deze strofe waarin hij Wim Kan citeerde: ‘Als iedereen één ander mens gelukkig maakt, zijn we allemaal gelukkig.’

Kijk, van zoiets word ik nou helemaal zacht in mijn buik. Past helemaal bij mijn levensfilosofie ‘Aardig zijn’, waar ik onlangs een kleine voordracht en een blog aan gewijd heb. Gewoon: aardig zijn voor elkaar! In een meer modieuze term heet dit ‘wellevendheid.’ Ha! Het is zo gemakkelijk, gewoon een beetje aardig zijn, en het kost niets. Je krijgt er een heleboel voor terug. Een beetje geluk door aardig te zijn. Goed voor jou. Goed voor de maatschappij.

Als iedereen één ander mens gelukkig maakt, zijn we allemaal gelukkig…

Wim Kan voegde er in zijn conference overigens nog aan toe: ‘Tenzij we met een oneven aantal mensen zijn, natuurlijk’

Kijk, die had ik nou nog niet bedacht.

http://www.marijsloothaak.nl
https://marijsloothaak.wordpress.com

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

